piątek, 27 lipca 2018

Bóle podbrzusza a objawy niche, czy mamy się czego obawiać ???

Witajcie :P

Dawno mnie tutaj nie było normalnie pajęczyny mogę zdejmować z mojego bloga. Dużo spraw nawarstwiło się w moim życiu, dużo startów biegowych i nowych decyzji, aż do dziś kiedy mogę ze spokojem usiąść z laptopem na kolanach i napisać dla Was post. Na pewno ostatnio dało się zauważyć że moje posty polegają na odpowiadaniu na wasze pytania. Codziennie chatuje z wami i pisze na fb i większość pytań a jest ich dość dużo należy do mojej prywatnej korespondencji, niektóre jednak staram się wam udostępniać. Ostatnio pochwalę się Wam, że coraz więcej dziewczyn zachodzi w ciąże co bardzo mnie cieszy i daje nadzieje na to że w końcu w nią zajdziemy. Oczywiście ciąże ale i szczęśliwe rozwiązania w ciągu lipca urodziły 3 mamy każda dokładnie tak jak Wam pisałam. Ciąże zakończone po 37 tyg oraz ciąże bez komplikacji i pękniętych macic.
Dziś wrócimy do tego problemu, pęknięcie macicy i strach przed tym to jedno z najczęstszych pytań jakie słyszę, a oto jedno z Nich:

Joanna:

"Chciałabym cię jeszcze spytać o bóle podbrzusza w związku z niche. Jest to dla mnie temat nowy i przez jednego lekarza zostałam bardzo nastraszona (macica może pęknąć trzeba zwracać uwage na krwawienie oraz jakiekolwiek bóle podbrzusza i jechać do szpitala). Przed okresem mam takie bóle jakby klujace w okolicach macicy trochę mnie to martwi dlatego chętnie poczytałabym o twoich doświadczeniach.dzieki.:)"


Kochana Joanno pierwsza sprawa, której nie mogę ścierpieć i nie mogę tego zrozumieć to przede wszystkim to jak mógł nastraszyć Cię lekarz. Ten zawód polega przede wszystkim na tym żeby przekazać pacjentowi informacje o jego stanie w taki sposób żeby kolokwialnie nie odszedł na zawał. Ubytek Niche nie jest chorobą śmiertelną czy stanem, który zagraża życiu bo gdyby tak było pan doktor nie rozmawiała by z tobą w gabinecie tylko w szpitalu.
Co do bóli podbrzusza nie do końca udowodnione jest to iż bóle wynikają właśnie z problemu niche może to doprowadzać do nich ale nie do końca wynikają one bezpośrednio z tego problemu. W większości problem ten jest bezbolesny i kobiety zwracają uwagę że coś jest nie tak nie z powodu bólu a z powodu dziwnych "krwawień" czy "brudzeń" między miesiączkami. Ból, czy kłucie spowodowane może być też dniami płodnymi. Większości kobiet z rozejściem blizny nie ma dolegliwości bólowych stąd nie udowodniono że ma to spójny związek.

Inna sprawa jest gdy mówimy o kobiecie w ciąży wtedy oczywiście lekarz ma prawo przestrzec kobietę że ciąża z rozejściem blizny jest obarczona ryzykiem pęknięcia macicy co zdarza się na prawdę bardzo rzadko (gdy ciąża jest w odpowiednim czasie rozwiązana, nie doprowadzimy do skurczy i przebiega książkowo). Pęknięcia zdarzają się tylko w 0,4% przypadków ale w główniej mierze gdy ciąża przebiega problemow. Nie rozumiem w takim razie straszenia tym pacjentek. Lekarze nie raz zachowują się jak nasi rodzice i mówi nie dotykaj szafy bo wyjdzie z niej klaun  cie ugryzie. Dziwne zachowania ale cóż zrobić właśnie w takich przypadkach wychodzi brak wiedzy, a uwierzcie mi wystarczy trochę poczytać.

Wróćmy do krwawień. U nieciężarnych spowodowane są one tym iż krew zatrzymuje się w kubeczku i co jakiś czas wylewa się z niego trochę krwi a my wtedy brudzimy czy krwawimy. Nie umrzemy od tego nie potrzebujemy zaraz operacji ratującej życia po prostu narażone jesteśmy na większy dyskomfort psychiczny i fizyczny do tego bardziej musimy dbać o higienę. Co do kobiet ciężarnych tu takie krwawienia są bardziej niebezpieczne. Skutkują one nawet przerwaniem ciąży należy się wtedy niezwłocznie zgłosić do szpitala. 

Co do bólu. Do kobiety nieciężarnej znów patrzymy na dyskomfort jedynie możemy się zgłosić do lekarza, który może uregulować nam hormonami te bóle ale nadal od tego nie umrzemy. Natomiast u kobiety ciężarnej ból to złe oznaki. Gdy pojawia się ból może świadczyć o różnych złych rzeczach co może prowadzić do odklejenia się łożyska czy właśnie do pęknięcia macicy. Wtedy też nie czekamy tylko kierujemy się do najbliższego szpitala. Taka konsekwencja może prowadzić nawet do śmierci.

Twoje bóle nie wiem czym są spowodowane ja powiem tak :
Brudzę i krwawię nawet do 12 dnia cyklu natomiast nie mam kłuć nie raz bardziej odczuwam brzuch kiedy mam dni płodne a nieraz w ogóle nic nie czuje. Nie mam żadnych kłuć i nie odczuwam bólu. U ciebie może być to spowodowane może innymi czynnikami ale wątpię by był to właśnie ubytek chyba że należysz do grona kobiet, które są bardziej delikatne i bóle odczuwają.
Myślę że rozwiałam twoje wątpliwości choć trochę, a do tego i inne kobietki z tego skorzystają.
Dziewczyny pamiętajcie niewiedza jest dużym błędem w życiu. Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.

ŻYCZĘ WAM MIŁEGO WIECZORU:p

27 komentarzy:

  1. Trzeba mieć naprawdę dobrego i zaufanego lekarza aby dowiedzieć się wszystkiego o swoich objawach. Niektórzy lekarze nie skupiają się na wyjaśnieniu przyczyn choroby ale na wy stawianiu lekarstw.

    OdpowiedzUsuń
  2. okres ciązy jest bardzo ważny dla rozwoju dziecka

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje bóle przed i w trakcie miesiączki skończyły się gdy założyłam implant antykoncepcyjny i wreszcie przestałam cierpieć ;) Co do lekarza to po czymś takim nie poszłabym już do niego drugi raz. Lekarz ma pomóc a nie straszyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dokładnie też tak zrobiłam i więcej nie poszłam. Chciałam zapytać osób z tym samym problemem o podejście lekarzy. Niestety czasem długo trzeba szukać żeby znaleźć odpowiedniego

      Usuń
  4. Dzięki za odpowiedź na moje pytanie. Rozumiem że nie jest to stan zagrożenia w życiu kobiety nieciezarnej natomiast chciałam dopytać jak to wygląda u osoby z podobnym doświadczeniem.fajnie by było gdyby istniało forum gdzie moglybysmy się dzielić doświadczeniami. To świetne informacje że dziewczyny szczęśliwie przechodziły ciążę ale super byłoby się moc dzielić i wymieniać takimi informacjami w szerszym gronie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na fb na nasz profil objawy niche tam duzo dziewczyn rozmawia o tym

      Usuń
    2. na pytania odpowiadam szerzej na fb Objawy niche zapraszam

      Usuń
  5. No właśnie, lekarz jest od tego, żeby rzetelnie wyjaśnić sytuację, a nie straszyć pacjentkę. Mojej mamy koleżanka dowiedziała się od ginekologa, że ma prawdopodobnie raka i trzeba będzie coś wycinać. Kobieta przepłakała kilka dni po czym okazało się, że to nieprawda! Poszła ochrzanić tego lekarza, bo prawie każdej kobiecie mówi takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często słysze od dziewczyn o mylnych diagnozach przez które straciły pół włosów na głowie a na końcu okazło się że to jednak nic poważnego.

      Usuń
  6. Warto szukać dobrego lekarza, dobrze, że teraz jest tyle stron, na których można poczytać opinie. :)
    Fajnie, że tak obszernie to opisujesz, na pewno przyda się wielu osobom. :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje, że dzięki Tobie mogłam dowiedzieć się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie, na cale szczescie jeden i drugi problem nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem o co chodzi z tymi ginekologami. Parę miesięcy temu wybrałam się na rutynową wizytę a przy okazji zapytałam o to jak przygotować się do ciąży - wiadomo, że zawsze lepiej zapytać specjalisty niż posiłkować się internetem. No i zawiodłam się. Lekarz zbył mnie jakimiś ogólnikami i był ewidentnie niezainteresowany moimi pytaniami.

    OdpowiedzUsuń
  10. naewno dla wielu te informacje okażą sie przydatne, miłego weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiedza przydatna co niektórym, mi akurat nie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najważniejsze to nie ignorować bólu i zasięgnąć porady lekarza!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam jakieś szczęście do lekarzy, moją pierwszą ciążę prowadził przesympatyczny, wyluzowany ginekolog, teraz trafiłam na chyba jeszcze lepszego (zmieniłam przychodnię na taką bliżej domu). Żaden z nich nigdy mnie nie straszył.
    Po raz pierwszy trafiłam na Twój blog. Robisz świetną robotę! Dobrze, że jest ktoś taki jak Ty, kto potrafi odpowiedzieć na tego typu pytania, i to w sposób przystępny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie doświadczyłam takiego bólu, ale teraz przynajmniej wiem co robić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy artykuł dla tych, które z takim problemem się borykają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj jakie dobre tematy poruszasz na tym blogu! SZACUN!

    OdpowiedzUsuń
  17. Postawa lekarza bez komentarza :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja często mam bóle podbrzusza i kłucie podczas okresu, czasami nie do wytrzymania nawet:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem zszokowana nie wierzę że ktoś wreszcie poruszył ten temat, tak wyczerpująco! Niestety problem mnie również dotyczy urodziłam we wrześniu 2015 przez cc- decyzja podjęta w aktywnej fazie porodu. Po półtora roku poszłam na kontrolę do innego lekarza niż ten który prowadził ciążę, bo mój lekarz bardzo mnie zawiódł. Niestety dowiedziałam się że mam defekt blizny macicy i żeby zajść w ciążę najlepeij się zoperowac ale w Poznaniu bo w Częstochowie nikt mi tego nie zrobi.... byłam załamana tak bardzo chciałam mieć drugiego dzidziusia. Po jakimś czasie od tamtej wizyty pojechałam do doktora z Katowic ponad 300 pozytywnych opinii na znanym lekarzu i co ... "tu jest wszystko w porządku, normalna blizna zapraszam z ciążą i proszę nie słuchać głupot tamtego lekarza" ja już zadowolona ale jednak słowo przeciwko słowu i co robić.... Wróciłam do jeszcze innego Częstochowskiego lekarza i potwierdził to co pierwszy z tym że polecił mi Wrocław. Obecnie jestem na etapie poszukiwania operatora-lekarza który wreszcie mi pomorze i będzie się znał na rzeczy. Może słyszałaś o dr Michale Pomorskim z Wrocławia?

    P.s. dzięki za tego bloga, jeszcze rok temu cisza była w tym temacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc tak lekarza o którymi piszesz nie znam , znam za to bardzo dobrych w Poznaniu. jeżeli MASZ jakieś jeszcze pytania szczegółowiej odpowiadam na fb objawy niche zapraszam lub napisz na email

      Usuń
  20. Witam. Czy 1cm nicze w macicy to duzo czy malo. Chcialabym miec jeszcze dzidziusia i nie wiem czy problem zostawic czy jednak to skorygowac? Boje sie ze mogloby stac sie cos zlego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój przyjaciel i ja staramy się o dziecko już ponad siedem lat, mieliśmy płodności klinice w ciągu wielu lat, zanim ktoś powiedział mi, aby skontaktować się z rzucającego to zaklęcie, który jest tak potężny, nazywa Agbazara świątynia dla niego, aby mi pomóc zajść w ciążę,i cieszę się, że zwróciliśmy się do lekarza AGBAZARA, bo jej ciąża zaklęcie umieścić nas w spokoju, i szczerze wierzę mu, uprawnienia i bardzo pomógł nam również, jestem wdzięczny za wszystko, co zrobił. skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub WHATSAPP; ( +2348104102662 ) jeśli próbujesz dostać się do dziecka, ma uprawnienia, aby to zrobić.

    OdpowiedzUsuń