środa, 20 czerwca 2018

Sfera intymna, sex i problem z ubytkiem w bliźnie, czy mają na siebie jakiś wpływ?

Witajcie :)
Jakiś czas temu zaczęłam dostawać bardzo dużo pytań odnośnie współżycia i problemu Niche. Dziś odpowiem bardziej precyzyjnie na nie tu na blogu a dokładnie odpowiem na jedno pytanie, które ostatnio zostało mi zadane. Cytuje:

"Cześć. Zastanawiam się czy masz może jakieś ciekawe artykuły którymi możesz się podzielić na temat współżycia w przypadku posiadania niche oraz wpływu np. Orgazmu na ubytek o ile taki jest? Z góry dzięki. :P lekarze poza stwierdzeniem niche nic sensownego mi nie doradzili na takie tematy."

Więc odpowiadając na Twoje świetne pytanie zaczynam odpowiadać od początku. Czy mam jakieś ciekawe artykuły, mam dużo artykułów natomiast nigdzie nie znalazłam wzmianki o współżyciu, żaden z lekarzy ani naukowców nie wspomniał o tym czy sex wpływa jakkolwiek negatywnie czy pozytywnie na ubytek. Pamiętacie może jak wygląda macica i gdzie wykonywane jest cięcie cesarskie? W dolnym odcinku macicy, żeby Wam to przybliżyć dodałam rysunek, który Nam to pokaże bardziej szczegółowo.

Jak widzicie na rysunku dno macicy tam dokonywane jest poprzeczne nacięcie wykonywane przy operacji cesarskiego cięcia. Mówiąc najbardziej prostym językiem jak majsterkujemy z naszym partnerem to majsterkujemy w pochwie a same widzicie, że odcinek od pochwy do dna macicy jest dość odległy. Więc nasuwa Nam się tu tylko jedna odpowiedz iż sex, współżycie z partnerem nie ma wpływu na ubytek niche, majsterkowanie nie powiększy Nam ubytku ani [rzez to macica nam nie pęknie. Czy sex nie ma żadnego wpływu, a otóż to że jakiś tam ma. Logicznie myśląc:
🔼 ubytek nie powiększy się, nie zmniejszy się, nie ulegnie uszkodzeniu nic się nie zmieni w tej kwestii
🔼sex wpływa na rozluźnienie dzięki czemu cięższy okres "przejdziemy" łagodniej
🔼jeżeli współżyjesz z kilkoma partnerami warto zadbać o higienę, gdyż życie z ubytkiem wymaga bardzo dużej higieny niestety ubytek powoduje łatwość o zakażenia intymne, czy zakażenia pęcherza
🔼ubytek utrudnia zajście w ciążę i może prowadzić do niepłodności wtórnej, ale nie w każdym przypadku więc nie traktujcie tego jako antykoncepcji



























Wniosek nasuwa się jeden ubytek nie ma bezpośredniego wypływu na sex nie pogarsza jakości wrażeń czy doznań sexualnych. Wątpliwe jest to iż ma jakiekolwiek powiązania z orgazmem więc wątpliwe jest też to, że wpływa jakkolwiek na jego jakość czy siłę czy ogólny brak. Nie ma możliwości uszkodzenia ubytku czy powiększenia się go. Przy mocnym ubytku,  inaczej dziurze w macicy i przy mocnym na prawdę silnym współżyciu kobiety odczuwają lekki ucisk ze strony podbrzusza, ale nie jest to udowodnione że właśnie ubytek daje właśnie takie dolegliwości bólowe. Wiemy jednak, że ubytek ma wpływ na jakość naszego życia i komfort psychiczny. Jeżeli jesteśmy z partnerem już dłuższy czas i np w czasie współżycia zaczniemy krwawić bo mamy plamienia około miesiączkowe spowodowane ubytkiem raczej nie wpłynie to na Nas negatywnie, gdyż jesteśmy obyte z partnerem i prawdopodobnie rozmawiałyśmy już o tym problemie z nim. Wtedy nie będziemy się czuły źle ani nie komfortowo. Ale w przypadku dziewczyn, które wchodzą np. w nowy związek może stać się to dużą barierą, może pojawić się wstyd, zażenowanie czy nawet rezygnacja ze stosunków. Niche wpływa na różnego typu zakażenia np. zapalenie pęcherza. Dla wielu kobiet jest to też wstydliwy temat i niestety w nowych związkach możemy sobie z tym nie poradzić dlatego ważne jest wsparcie partnera i otwarta rozmowa.
Nie bójcie się mówić o problemie. Bo gdy nauczymy się o Nim mówić nauczymy się z Nim żyć, a życie stanie się prostsze.

Pozdrawiam :)

37 komentarzy:

  1. Właśnie doweidziałam się czegoś nowego. Nigdy nie miałam cesarki (szcześliwie trzykrotnie rodziłam siłami natury), więc jest temat jest mi zupełnie obcy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że dla wielu kobiet ten post będzie bardzo przydatny. Dobrze, że nie boisz się mówić o sprawach, które są dla wielu z nas tematem tabu.
    Pozdrawiam! : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zacząć mówić bo jest to problem wielu z nas i zamykany do szuflady a po co mamy się męczyć jak można to zmienić

      Usuń
  3. Temat mi zupełnie obcy - rodziłam naturalnie. Dobrze jednak, że można się dowiedzieć tylu ciekawych rzeczy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki temat jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz poczytać staram się uświadomić ze cesarka powinna być koniecznością

      Usuń
  5. Dobrze, że piszesz o takich sprawach, na pewno wiele z nas skorzysta! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, seks wpływa na rozluźnienie. Idealne na bolącą głowę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie o tym poczytać. Sama rodziłam naturalnie, ale pracuję z kobietami w ciąży i po porodach, więc ta wiedza bardzo mi się przyda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe, że tak mało się o tym mówi. Cięcie cesarskie ma wiele minusów, ale powinno się skutecznie zwalczać dorabianie na siłę kolejnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cesarka ma dużo minusów chyba ze ratujemy życie dziecka powinna być wykonywana tylko gdy jest to konieczne a mało się o tym mówi bo lekarze nie maja wiedzy na ten temat

      Usuń
  9. Rodziłam naturalnie, więc jestem trochę z innej bańki. Ale dobrze, że o tym piszesz, bo dotyczy wielu kobiet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak a może jeszcze przydarzy ci się pociecha ;)

      Usuń
  10. Wiele osób nie porusza takich tematów, a nie każdy umie sobie samemu poradzić z wątpliwościami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam już jedna cesarke i bardzo się bałam zbliżyć z partnerem po niej teraz mam nadzieję, ze po drugiej obawy znikną;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana będzie na pewno ok ;) tylko trzeba się otworzyć i rozmawiać o wielu rzeczach

      Usuń
  12. Znowu fajnie wyczerpałaś temat :) Zapamiętam tę notkę na czas, gdy będzie mi potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Temat dla nas dość trudny, bo nie jesteśmy obeznane w tych sprawach :) Całość świetnie Ci wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo trudny i zaraz potrzebny temat, tak się cieszę, że decydujesz się na opisuwanie tego wsyztskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decyduje bo sama potrzebowałam tej wiedzy i sama ja wyszukałam bo nikt nie umiał mi pomoc

      Usuń
  15. Można się dowiedzieć czegoś ciekawego

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie czasami coś takiego poczytać i się doinformować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Temat mi nieznany i dobrze że go poruszasz, bo dla wielu to może być pomocne, zwłaszcza że o pewnych tematach się mało rozmawia, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jasne, że nie ma wpływu na jakość! Zawsze może być extra tylko może trzeba się inaczej do tego zabrać... :P

    OdpowiedzUsuń
  19. A co ze zbliżeniami fizycznymi z ubytkiem podczas ciąży?

    OdpowiedzUsuń
  20. Super fajny post. Wlasnie ja borykam sie z tym problemem... Boje sie wspolzyc zeby nie zrobic sobie tym krzywdy :( ze moze peknie itd.. Zaczynam swirowac z tego problemu.. Lekarz zadnej informacji nie udzielil co mozna co nie.. Jedyne co to kazal zrezygnowac z silowni. Przy zblizeniu z mezem... Odrazu nasuwa mi sie mysl... Ze mam rozejscie i ze moge sobie zaszkodzic sexem.. Wiec odrazu zmyslalam ze to czy tamto mnie boli :(:(

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej a ja troszkę z innej strony o niche. Od kąd zauważyłam objawy niche plamienia i obfite wycieki ciemnej krwi w takiej ilości że podpsaks nie była w stanie wchlonac zaczęłam dostawać regularnych cykliczny raz w miesicau objawow zapalenia pęcherze i cewki moczowej. Okazało się że mam niche w bliźnie a po usg SIS okazało się że mam brak ciągłości w jednym miejscu z bliźnie co może skutkować gromadzeniem się krwi pod pecherzem i dawać objawy urologiczne. Dziewczyny czy któraś z was miała jakieś towarzysząc bóle ze strony układu moczowego przy niche? Jak się leczylyscid? Czekam jeszcze na rezonans aby zobaczyć czy może problemy urolog iczne nie wnikają ze ztrostow.

    OdpowiedzUsuń