środa, 27 czerwca 2018

Ile może kosztować opieka dobrego specjalisty?

Witajcie.

Dziś porozmawiamy na temat, który dotyczy każdej z Nas i często przoduje Nad wyborem specjalisty do którego mamy się udać na wizytę ginekologiczną, bo w tym przypadku będziemy rozmawiać tylko o ginekologu. Wiadomo iż dziś za wizytę u dobrego specjalisty ceny są zróżnicowane, ale nie należą do najmniejszych, w końcu pieniądz ma nam pokazać jakie jest doświadczenie tego lekarza i ile on jest wart. Tak działa większość gabinetów a panie w recepcji podkreślają że lekarz ma bardzo dużą wiedzę dlatego właśnie taka a nie inna cena za wizytę u niego. Akurat tu często pacjent zostaje oczarowany magią ceny, bo skoro drogo musi być na prawdę dobrze otóż nie do końca . Często lekarz pracuje w klinice w której same koszty utrzymania jej są kolosalne więc w wizytę za którą płacimy wliczane jest "utrzymanie" takiej kliniki bądź jego pracy w niej. Im bardziej miejsce ekskluzywne i renomowane tym więcej zapłacimy dlatego najlepszym sposobem na znalezienie odpowiedniego lekarza jest  właśnie poczta pantoflowa. Okazuje się że nie do końca ci lekarze pracujący w super klinikach mają taką super wiedzę. Przykład z mojego życia koleżanka poleciła mi lekarza, super prowadził jej ciążę (ciąża bezproblemowa), chodzi do niego cała elita poznańska itp. No więc ja se myślę no tak klinika w super miejscu, starszy i doświadczony, a tu co kucha ja idę z rozejściem blizny a on mi mówi jaką ja piękną macice mam i że on tam nic nie widzi, gdzie ja mu usg blizny pokazuje a on nawet tego nie sprawdza tylko bierze usg do ręki i twierdzi, pani to normalne jest. Jeżeli nasza ciąża jest idealna i rozwija się normalnie to większość takich lekarzy sobie poradzi, wyśle na badania i to wszystko a tu co niespodzianka przychodzi pacjentka problemowa i lekarz problemu nie widzi można i tak. A więc wracamy do sprawy oczywistej czyli kosztów:


🔺wizyta u lekarza prywatna w normalnej przychodzi kosztuje od 100 zł z usg od 150 zł znajdziemy w tym przedziale nawet super doktorów czy profesorów, ale są to często normalne gabinety bez udziwnień
🔺wizyta u lekarza prywatna, ale w klinice specjalistycznej bądź w wyższej klasy gabinetach to koszt od 250 zł już z usg
Mówimy tu o kosztach zwykłego badania z usg bez wymazów czy pobierania jakiś próbek do badań bo wtedy koszty rosną i to bardzo dużo.
🔺pobranie próbek do badań w zwykłym gabinecie koszty wzrastają do ok 100 zł, za to w klinice nawet do 400 nawet tylko przy małej liczbie pobrań.

Przykład ja idą na wizytę w klinice niepłodności płace za samo wejście i podstawowe badania 250 zł, gdy miałam pobierane wymazy 3 próbki moja wizyta zakończyła się na sumie 600zł. Inny przykład to histeroskopia wykonanie jej w prywatnej klinice to koszt ok 1500 zl gdy jesteś jej pacjentką a słyszałam o cenach nawet do 2500 zł, ale oczywiście wykonamy ją u tego samego lekarza na nfz tylko oczywiście z późniejszym terminem.
Ceny za normalne wizyty są tańsze niż za wizytę pacjentki w ciąży np u mnie normalna wizyta 250 zł jak zajdę w ciąże 300 badz 350 zależnie od rodzaju usg.

Wnioski>
Im przed nazwiskiem lekarza więcej napisów tym większa jest cena za odwiedzenie jego gabinetu nie licząc na to że spędzimy tam dużo czasu, gdyż czas to pieniądz. Nie każdy napis przed nazwiskiem świadczy o wiedzy człowieka, który siedzi przed nami świadczą o tym przypadki z którymi pracował i którym pomógł, czyli innym słowem pytajmy się koleżanek znajomych w cięższych przypadkach i z zaburzeniami ciąży o polecenie lekarza bo gdy ciąża przebiega książkowo z taką każdy lekarz sobie poradzi.
Naszym światem rządzi pieniądz, dobrze jak jest bo możemy żyć spokojnie. Zastanawiam się nie raz co może zrobić kobieta, która nie ma aż tak dużych zarobków żeby pozwolić sobie na taką jedną wizytę na miesiąc (musimy się liczyć z tym że takich wizyt może być kilka). Takiej osobie pozostaje tylko zajść w ciąże na własną odpowiedzialność lub spróbować się dostać na NFZ z długim terminem do innego lekarza w miarę obeznanego. W naszych czasach jest ciężko o dobrą i wykwalifikowaną służbę zdrowia tym bardziej że zabierają nam na nich w podatkach to jeszcze takie kwoty musimy płacić ale dość tych wywodów.

Życzę miłego dnia i szczęśliwych rozwiązań.

20 komentarzy:

  1. Temat ciekawy ale niestety nie da sie tego czytac. Popracuj nad interpunkcja, pisownia i logika, albo chociażby wklej do Worda z autokorekta bo tekst czyta sie jak post gimnazjalistki na kafeterii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Post bardzo ciekawy i interesujący. Dobry specjalista niestety jest w cenie. Zgodzę się z przedmówcą, iż tekst jest do poprawy, bardzo ciężko się czyta

    OdpowiedzUsuń
  3. ja se myślę - wybacz nie czytam dalej, bo to mnie upokarza jako odbiorcę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat ciekawy, ja korzystam i prywatnie i państwowo. Kilka lat temy byłam w szpitalu kilka dni i we wpisie pomylili jedną literkę mego nazwiska ( czyli nie znaleźli ubespieczenia ) i przyszedł mi rachunek na 7000£... ;) Ale jak mam np: iść do dentysty, na badanie wzroku czy krwi to raczej chodze prywatnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie że poruszasz ten temat!

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto jest poruszać takie tematy, bo to jest coś co dotyka każdego z nas. Na co dzień mamy styczność z różnymi specjalistami. Nie zawsze spełniają oni nasze oczekiwania. Płacimy, więc oczekujemy kompetencji ale czasem rzeczywistość mija się z praktyką.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie powinna kosztować nic NFZ Powinno zapewniać nam dobrych specjalistów za te składki co płacim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, powinniśmy być kierowani do dobrych specjalistów...po co tyle się płaci tych składek w takim razie??

      Usuń
  8. No cóż, temat ważny i nie tylko dotyczy ginekologii. To temat kompetencji całej służby zdrowia, więc musimy do niego podejść w bardziej poważny i odpowiedzialny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  9. Są różne ceny, ale z doświadczenia wiem, że ich wysokość nie determinuje jakości. Chodzę prywatnie i lekarze za trzasniecie drzwiami liczą sobie wyznaczoną kwotę. Po ostatniej wizycie u ortopedy (250 zł za potwierdzenie tezy), ktora trwała parę minut dziękuję SPECJALISTOM. Żadnych metod zapobiegania, tylko : niech pani kupi, a jak nie pasi to zoperuję z chęcią. Mam nadzieję, że na długo odpocznę od takich wizyt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Leczyłam bezpłodność kilka lat prywatnie u ginekologa-endokrynologa, każda wizyta kosztowała około 150zl, czasami więcej, do tego leki. Z tym było różnie. Wizyty odbywały się co 3-4 miesiące. Obecnie wygrzebałam się z beznadziejnej sytuacji, gdzie postawiłam na sobie krzyżyk i jestem w 12 tygodniu zdrowej (odpukać) ciąży. Tak jak piszesz- gabinet wynajmowany, usłyszałam o lekarzu od kolezanki. Jestem mu bardzo wdzięczna, zrobił kawał dobrej roboty :) Niestety państwowo rozciągnęłoby się to wszystko w czasie, zanim w ogóle doczekałabym się rezonansu na NFZ i usłyszałabym diagnozę wszystko potrwałoby około rok albo nawet z dwa lata dłużej...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja znam ciekawego ginekologa. Jest tani, dużo żartuje przez co młode kobiety przy pierwszych wizytach się nie stresują a zwraca też na wiele rzeczy uwagi i np. mojej kuzynce (wtedy jeszcze w brzuszku) życie uratował. Nie zawsze cena =jakość.

    OdpowiedzUsuń
  12. Temat ważny i bardzo trudny, ale mam uwagę techniczną- w tekście za dużo błędów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo pomocny i potrzebny artykuł! :) Temat przyjemny, świetnie się czyta!

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto poszukać dłużej i wybrać dobrego lekarza, bo od tego zależy nasze zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Najważniejsze to aby znależć lekarza, który Cię nie zrujnuje ( pod każdym względem), a wręcz przeciwnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W końcu z nas z żerują nie mało A nowej. Powinniśmy mieć dobrą opiekę

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już mam swoje lata i patrzę na "prywatną" służbę zdrowia trochę inaczej. Może dlatego, że sie sparzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Korzystanie z prywatnej służby zdrowia wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi, przykre, że po tylu latach płacenia na ZUS i tak muszę płacić za medyczne świadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń