poniedziałek, 11 czerwca 2018

Sport i Niche, czy żyją w symbiozie ?

Witajcie.
Dawno mnie tu nie było, ale wracam z wielkim bum!!!
To jak to jest z tym uprawianiem sportu ? Dużo z Was pisze do mnie i jest to jedno z najczęstszych pytań: czy z ubytkiem bądź rozejściem w macicy mogę uprawiać sporty?
Odpowiedz lekarza: tak jasne nie ma przeciwwskazań, inny odpowiada: To zabronione sporty są nie wskazane!!! A inny po prostu odpowie że nie ma badań na to żeby coś działo się nie tak czy pogorszyło rozejście, czy ubytek.

Ja postanowiłam sprawdzić to we wszystkich publikacjach, które do tej pory znalazłam. Nigdzie w żadnej z nich nie znalazłam żadnej wzmianki o sporcie (dodam jakimkolwiek ). Nigdzie nie było napisane iż sport wpływa negatywnie, żaden sport nie powoduje powiększenia ubytku czy tym bardziej pęknięcia macicy. Powiem Wam więcej postanowiłam to sprawdzić na sobie. W zeszłym roku przypadkiem dowiedziałam się o intruzie w postaci ubytku w macicy. Intruz został zmierzony i porządnie opisany przez moją lekarkę więc wiedziałam jaki jest jego stan na starcie. W momencie odnalezienia intruza od dłuższego czasu miałam wolne od większości sportów. od tamtego momentu minął prawie rok . Uprawiam czynnie sporty w tym pływam, biegam co drugi dzień pięć kilometrów, ćwiczę mięśnie brzucha (dodam tu że ćwiczyłam brzuch od dawna), jazda rowerem, trenuje pole dance  i co? Ubytek nie zmienił się nawet o milimetr. Piszę z wieloma różnymi kobietami i pytam o to czy uprawiają sporty i większość odpowiada tak !!! Kilka z nich nawet uprawia sporty ekstremalne i wiecie co, każda z Nas kobiet, które uprawiają sport powiedzą jedno:
Sport pomógł im w przezwyciężeniu wieku skutków ubocznych niche:
-poprawa samopoczucia
-lepsza kondycja
-przezwyciężanie bólu mięśni
-lepsza forma (trzymamy odpowiednią wagę)
-kobiety z problemami bólowymi, odczuwają znaczną poprawę lub ustanie bólu
-rozładowanie energii
-poprawa w problemach kobiet z zakażeniami pęcherza i ustanie tego typu problemów
-zmniejszenie problemu zakażeń intymnych
-łagodniejsze miesiączki i szybsze pozbycie zalegającej się krwi w kubeczku
Nie dajcie się zwieść niewiedzy lekarzy, uprawianie aktywności fizycznej nie zaszkodzi wam a na pewno nie pogłębi naszego wspólnego problemu. Prosty wniosek jest taki jeżeli macica z niche potrafi utrzymać ciążę to czemu miała by pęknąć podczas zwykłego biegania. Brak wiedzy niestety nas ogranicza nie dajmy się ograniczyć i korzystajmy z życia w jego pełni.
Pozdrawiam.

19 komentarzy:

  1. Temat zdecydowanie kobiecy, więc trudno się wypowiedzieć. Ale za bieganie pięciu kilometrów dziennie szczerze Cię podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi juz nie wolno biegać, pozostaje mi rower:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak zgadzam się. Gdy bolały mnie kolana a ja ćwiczyłam to czułam że ból jest mniejszy a później znikł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwykle aktywność fizyczna jest wskazana, by poprawić mięśnie także w tym obrębie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy temat ! Kiedyś też pewnie będziemy mieć taki problem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ja to leń śmierdzący. Nic nie ćwiczę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo odpowiedni sport zawsze będzie zdrowy :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja staram się być aktywna, ale różnie to wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że pokazujesz jakies stereotypy, z którymi należy walczyć!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko w rozsadnych dawkach jest dla ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat nie mam takiego ubytku ale jesli lekarz nie widzi przeciw wskazani to niema nic lepszego dla zdrowia niż aktywność fizyczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Temat mi obcy, chociaż wiem, że ciężko teraz ufać lekarzom, szczególnie gdy każdy mówi co innego. W tym przypadku wydaje mi się, że wystarczy się kontrolować i chodzić na badania (zresztą kurcze, zawsze to trzeba robić!) i aktywność fizyczna nie straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli nie ma o tym informacji w jakichkolwiek publikacjach to tym bardziej cieszę się, że podejmujesz ten temat o pomagasz kobietom :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo kobiecy temat, no i zdecydowanie wypełniasz niszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Regularne ćwiczenia, dobrze dobrane do naszego ciała potrafią zdziałać cuda :) Ja mam teraz przerwę w bieganiu i bardzo mi tego brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sport jest dobry na wszystko :) Ja ćwiczę non stop (pilates, aerobic, calanetics) i jak tylko mam w ćwiczeniach przerwę, po prostu flaczeję - fizycznie i psychicznie. Biegałam przez kilka lat, ale w trosce o kręgosłup i kolana jednak dałam spokój.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jezu... naprawdę fajnie że można się coś od Ciebie dowiedzieć nawet sporo ale niektóre rzeczy które piszesz to totalne bzdury. Niche i niche sobie nie nie równe!!! Nie doradzaj tak. Ja mam ekstremalne bóle. Kubeczek kilku cm. Miesiączka w ogóle się nie wydostaje ani kropla więc trzeba cewnikowac. Zbiorniczek zatkał szyjke i jeszcze uciska na pęcherz. Grubość macicy to 1mm i ubytek na 4 cm. Niedługo mam rozległą operację. Nie wolno mi w ogóle się przemeczac czy ćwiczyć. Stan jak najbardziej mocno zagrażający zdrowiu. Nie mogę również zachodzić w ciążę. Nawet od okresu może wszystko pèknąc stąd pilny termin operacji. Nie każdy ma tak delikatne objawy....

    OdpowiedzUsuń