środa, 11 kwietnia 2018

Słownik przydatny każdej mamie z problemem Niche.

Dzień dobry.

      Dziś doszłam do wniosku że postaram się sporządzić taki krótki słownik/ informator dla mam śledzących mojego bloga a z dnia na dzień jest NAS coraz więcej. Wypiszę tu słowa które często będą występowały w moich artykułach i żeby nie tłumaczyć ich za każdym razem postaram je wypisać tu dość szczegółowo. Nie każda z Nas jest lekarzem i musi znać pojęcia medyczne z ginekologii. Powiem Wam szczerze że ja też dużo pojęć poznałam dzięki tak na prawdę mojej diagnozie.

 Histeroskopia diagnostyczna- czyli wziernikowanie macicy, badanie ginekologiczne pozwalające ocenić  stan wewnętrzny stan macicy.
Histeroskopia operacyjna- to endoskopowy zabieg operacyjny, dzięki któremu w mało inwazyjny sposób można usunąć z wnętrza macicy polipy, mięśniaki czy przeciąć zrosty wewnątrzmaciczne.
Tyłozgięcie macicy- to specyficzne wygięcie trzonu macicy, która w efekcie przyjmuje inne położenie niż u większości kobiet. ( Trzon pochyla się nie do przodu tylko ku kręgosłupowi, ma niewielki wpływ na jakość życia i jest zjawiskiem wrodzonym).
Sonohisterografia -  (SCSH) jest to badanie ultrasonograficzne z podaniem kontrastu płynowego do jamy macicy.
Wtórna niepłodność- niemożność poczęci dziecka mimo wcześniejszej ciąży. Jest to choroba którą można leczyć.
Niche- nisza, ubytek w bliźnie, rozejście blizny, uchyłek, kieszeń, przepuklina cieśni. Trójkątny obszar bezechowy  w przypuszczalnym miejscu nacięcia.
Cieśń macicy- miejsce , okolica w której najczęściej nacina się macice w czasie cięcia cesarskiego.
Operator- lekarz który wykonywał u nas cesarskie cięcie.


Wyróżniłam najczęściej pojawiające się pojęcia, opisałam je w bardzo krótki i w miarę zrozumiały sposób. Gdybyście znalazły jeszcze jakieś pojęcia które są dla Was niezrozumiałe napiszcie a ja z miłą chęcią wam je wytłumaczę.

Miłego dnia. Pozdrawiam z pochmurnego Poznania.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz