niedziela, 15 kwietnia 2018

Zielone światło i jakie witaminy brać by zajście w ciążę.

Witajcie.
Kochane dziewczyny jak już każda z Nas wie zajście w ciąże z Niche niekiedy staje się dość ciężkim przypadkiem między innymi przez to że jednym z objawów Niche jest niepłodność wtórna. Dziś jednak będę omawiała ten przypadek gdzie dostałyśmy zielone światło i możemy rozpocząć starania.
Od czego zacząć.

Gdy zaszłam w ciąże z moją córka nie byłam tak świadomą mamą jaką jestem teraz. Kiedyś wszystko wydawało się proste nigdy nie myślałam o diecie witaminach innych rzeczach. Co się okazuje przy problemach z zajściem w ciąże często okazuje się brak lub niedobór witamin w naszym organiźmie. Często po uzupełnieniu braków kobiety nagle bez większych starań zachodzą w ciąże.
Musimy zacząć od tego iż żeby uzupełnić braki witamin czy składników mineralnych potrzebujemy ok 3 miesięcy mówimy tu o suplementacji suplementami (nie mówię tu o kroplówkach).
Każda mama przed planowaną ciążą powinna zrobić standardowo badanie krwii i sprawdzić poziom witamin w naszym organiźmie gdyż okazuje się że odgrywają one bardzo znaczną rolę w problemach z zajściem w ciąże.

Opisze wam poniżej podstawowe witaminy na które powinnyście zwrócić uwagę czy są one w normie;
1. Witamina D - wiemy o dobrych zaletach tej witaminy ale my skupimy się głównie na tych dotyczących ciąży. Każda kobieta która ma większe problemy z zajściem w ciąże, która choruje na niedoczynność tarczy i inne powinna wiedzieć że niedobór witaminy D może obniżyć twoje szanse zajścia w ciąże o nawet połowę. Endokrynolodzy często wspominają o suplementacji natomiast ginekolodzy tylko spotkałam się raz w klinice niepłodności z tym aby lekarz zalecił badania dotyczące ilości witamin w organizmie i zwrócił na to szczególną uwagę. Przedawkowanie witaminy D jest również niebezpieczne szczególnie dla płodu, gdyż może powodować jego deformacje ale żeby przedawkować trzeba by było zjeść zalecaną dawkę 4-krotnie. Niedobór witaminy D w czasie życia płodowego może doprowadzić do zaburzenia rozwoju mózgu dziecka, być przyczyną trwałego uszkodzenia funkcji mózgowych, co zwiększa wystąpienie autyzmu lub schizofremi. Czy słyszałyście kiedyś o tym bo ja nie, wiedziałam że witamina D jest ważna głównie dla kości czy rozwoju mięśni ale o kobietach ciężarnych i plusach dla płodu rzadko się o tym wspomina. Oczywiście od kwietnia do września wystarczy spacer z odkrytymi ramionami i nogami ok 20 min i sami jesteśmy w stanie wyprodukować tą witaminę. Jeżeli chodzicie do solarium to lampy te nie wyprodukują witaminy D.
- kobiety z ciężkim niedoborem witaminy D w czasie ciąży są zagrożone ryzykiem wystąpienia cukrzycy ciążowej, stanu przed rzucawkowego, rzucawki i bakteryjnego zapalenia pochwy.

2. Kwas foliowy- zaleca się zażywanie go przed ciążą co najmniej 3 miesiące i oczywiście w trakcie ciąży. Również wspomaga zajście w ciąże.
3.Witamina A - powinna być ustabilizowana. Przy czym jej nadmiar w formie retinolu ma niepożądane działanie, wtedy gdy jest go za duży wykluczamy go tylko z dodatkowej suplementacji. On się unormuje ale potrzeba na to czasu. Natomiast całkowity jego niedobór może doprowadzić do trudności z zajściem w ciążę.
4.Kwas omega-3- każda z Nas zna jego obłędne zalety do stosowania na co dzień również od 2 miesiąca ciąży. (stawiajmy tu na kwas dobrej firmy)
5. Witamina C- niby taka zwykła a jednak. Głównie ważna dla tatusiów ich też nie możemy pominąć, gdyż wpływa na jakość spermy oraz chroni komórki rozrodcze przed uszkodzeniem materiału genetycznego. C+E - ułatwia zapłodnienie i poprawia jakość nasienia. U kobiet głównie wpływa na regulowanie cyklu miesiączkowego oraz sprzyja owulacji.
Składniki mineralne:
1. Selen- Tu powiem to głównie do mam z niedoczynnością tarczycy, chorobami hashimoto. Każdy endokrynolog powie wam że gdy staracie się o ciążę musimy wspomagać się selenem. Działa on ochronnie na komórki jajowe i plemniki, zapobiega wadą płodu oraz uszkodzeniom materiału genetycznego.

2. Cynk- odpowiada za równowagę hormonalną organizmu. Uczestniczy w dojrzewaniu komórki jajowej, przemieszczaniu jej przez jajowody do macicy, gdzie może ulec zapłodnieniu więc same widzicie że też występuje przy dość ważnym okresie.
3. Żelazo- oprócz tego że  brak jego powoduje anemie i rozregulowuje cały organizm jego niedobór wpływa też na niską jakość komórki jajowej i może hamować owulacje.
\
Wnioski:
Jeżeli nasz organizm jest młody i silny z większością pewnych niedoborów sobie poradzi, a jeżeli sobie nie poradzi po prostu nie dopuści żebyśmy zaszły w ciążę. Nie raz przez takie małe szczegóły my mamy staramy się a nasze starania obracają się w miesiące męki i stresów i nic z tego nie wychodzi. Logiczne jest to że jeżeli w aucie w oponie jest mało powietrza owszem pojedziemy na tej oponie ale nie za daleko gdyż trzeba to powietrze dopompować. Tak też działa nasz organizm będziemy funkcjonować ale nie w 100% trzeba te niedobory uzupełnić a wtedy będzie wszystko działało tak jak należy. Zwracajmy uwagę na suplementacje przed i po nie zaszkodzi to nam a może nas wspomóc w walce o to najważniejsze dla Nas.
Ja na co dzień biorę witamine D 2000 j. do tego selen  i pije kolagen pro, wspomagam nie tylko swoje włosy i paznokcie ( a na prawdę działa cuda), ale też ma inną super zaletę. Kiedy zaczynałam pić kolagen byłam krótko po operacji. Rany goiły się na mnie jak na psie. Niecałe 3 miesiące po blizn praktycznie nie widać bardzo szybko zbladły. Wspomagam tym również mięśnie i stawy kiedyś odczuwałam ich ból teraz nie odczuwam w ogóle. Ja kupuje kolagen rybi pije jedną saszetkę i na tym kończy się moja suplementacja.  
Kolagen pro jeżeli chciałybyście zamówić można to zrobić na ich stronie o tej samej nazwie i możecie skorzystać z kodu zniżkowego : MG10. Uzyskacie wtedy 10 % zniżki. Polecam bardzo :P 

Ps. Zdjęcia które wrzuciłam są oczywiście produktami z których ja korzystam jest też wiele innych firm więc jeżeli macie witaminę  D innej firmy czy selen nie zwracajcie na to uwagi.

3 komentarze:

  1. Ciekawy artykuł dla wielu kobiet:) Warto się wtedy odpowiednio suplementować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja łączę witaminą D z K2, tak podobno dopiero jest efekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. wiedziałam tylko o kwasie foliowym no i ogólnie o tym by trzeba było sie zdrowo prowadzić :P

    OdpowiedzUsuń